APP INVENTOR (אפ אינוונטור)

רמה: מתחילים
שפת הדרכה: עברית
גיל: 10-12
שעות שבועיות: שלוש שעות, (שעת לימוד + שעתיים תרגול)
מיקום: אונליין\פרונטלי
סך שעות אקדמאיות לקורס מלא – 8 יחידות, כל יחידה היא 6 שעות, סה"כ 48 שעות


עלות הקורס: 395 ש״ח לחודש אונליין / 405 ש״ח לחודש פרונטלי

App Inventorהיא סביבת פיתוח המתאימה במיוחד עבור ילדים ובני נוער המעוניינים ללמוד ליצור אפליקציות ניידות למכשירי Android  בצורה פשוטה ומהנה. הסביבה מיועדת לאנשים שלא בהכרח מתמחים בתכנות ומציעה כלים וממשקים בזמן אמת שמאפשרים ליצור תוכניות בקלות וביעילות.

במסגרת הקורס, הילדים  ילמדו ליצור אפליקציות פונקציונליות שיכולות לרוץ על מכשירי אנדרואיד, באמצעות ממשק גרפי פשוט וידידותי. הם ילמדו עקרונות בסיסיים של תכנות כמו ניהול אירועים, ניהול משתנים, ובניית ממשק משתמש אינטראקטיבי.

הקורס מתמקד ביצירת פתרונות יצירתיים לבעיות מופשטות, כגון יצירת משחקים פשוטים, אפליקציות לניהול משימות או תוכניות לימודיות. בעזרת הכלים של App Inventor, הילדים יכולים להתמקצע ביכולות של תכנות ולהפיק תוצרים דיגיטליים שהם גאים להציג לחברים ולמשפחה.

סביבת העבודה ושיטת הלימוד שמות דגש על פעולות אינטואיטיביות שמסייעות בפיתוח חשיבה לוגית. למרות שלמידת בסיס התוכנה נחשבת ליחסית פשוטה, האפשרויות המתקדמות ש-App Inventor מציעה הן כמעט אינסופיות ולכן נוח ונכון להתפתח בה מקצועית.

מה הילד\ה לומד\ת במהלך הקורס
  • הבנת משמעות התכנות, מושג הקידוד, הבנת ההיקף והחשיבות של שפת התכנות.
  • מחשבה לוגית פשוטה, הבנת הידע של המתמטיקה המחשבים אשר קשורים לתכנות.
  • הילדים ילמדו להשתמש במשתנים על מנת לשמור מידע, לקבל אותו מהמשתמש ולעבד אותו באפליקציה.
  • הבנת המושגים משתנים ופונקציות, הגדרה ושימוש נכון במשתנים ופונקציות.
  • הבנת ההגיון המותנה, למידה להשתמש בלוגיקה המותנת עדי לנתח בעיות, ומסוגלות להשתמש באמירה מותנית בשביל ליישם את ההיגיון המותנה.
  • הבנת לולאה, לימוד אינדוקציה והשימוש בלולאה כדי לפתור בעיות, מסוגלות להשתמש תוך הצהרה כדי ליישם לולאה.
ייחודיות הקורס
  • שיפור בתחומים כגון: מתמטיקה, אנגלית, פיזיקה, ביולוגיה, גיאוגרפיה, אמנות ועוד.
  • פיתוח מיומנויות חשיבה ובעיה: לימוד תכנות מסייע בפיתוח יכולת לפתור בעיות באופן אנליטי ויצירתי. הילדים לומדים לחשוב מחוץ לקופסה ולמצוא פתרונות חדשניים לבעיות.
  • במקום ללמוד על ידי תיאוריה בלבד, הילדים לומדים על ידי יצירת אפליקציות אמיתיות ופונקציונליות. הם יוצרים ומבצעים פעולות ישירות באפליקציות שהם יוצרים, מה שמאפשר להם לראות ולהרגיש את התוצאות המיידיות של עבודתם.